مهاجرت پزشکان به کانادا
نوشته شده توسط : نغمه محسنی

تحصیل یا کار پزشکان در آمریکا

چنان که قبلا عرض شد پزشکان برای مهاجرت به آمریکا چه برای تحصیل یا کار در آمریکا، می بایست امتحان USMLE را اخذ کنند. البته نکته بسیار مهم این است که در برخی ایالات و در قسمت های دور افتاده آن ها، دکتر می تواند حتی بدون پشت سر گذاشتن امتحان USMLE وارد کار شوند اما در اکثر موارد پشت سر گذاشتن امتحان USMLE از موارد الزامی می باشد و طبیب مذکور باید این دوره را بگذراند. چه برای امتحان USMLE تشریف ببرید، چه برای کار در مناطق دور افتاده متقاضی باشید، هر دوی این ها راه درستی برای اقدام نیست زیرا اگر برای USMLE اقدام کنید یا برای ویزای کار (H1b) در هر 2 صورت ویزای پر ریسک است.

کار پزشک در کانادا

پزشکان جهت ورود به کانادا باید بتوانند مهارت خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی به اثبات برسانند که دو زبان مهم در کانادا و معمولا در بخشهای مختلف کانادا صحبت می شود، که شانس شغلی خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد. چنین مهارت لازم برای هر مجوز پزشکی است. اغلب اتفاق می افتد افرادی که در زبان مهارت دارند، دشوار است که ثابت شود، زیرا هنوز با ظرافت های کوچک زبان که در کانادا صحبت می شود آشنا نیستند. با این وجود، مهارت های اضافی زبان می تواند بسیار ارزشمند باشد اگر شما به عنوان پزشک به کانادا مهاجرت کنید.

مهاجرت پزشکان به کانادامهاجرت پزشکان به کانادا

پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا رادارند

برای ورود به بازار کار کانادا باید این سه امتحان را در کانادا طی کنند.

1-امتحان MCCEE.
2-امتحان  MCCQE I.
3-امتحان  MCCQE II.

دندانپزشکان ایرانی برای مهاجرت به کانادا دو راه در پیش رودارند:


1-از دوره عمومی شروع کنند که باید امتحانات سخت نظری و عملی خاص خود را پاس کرده و پس از قبولی از سال سوم و یا چهارم دندانپزشکی کانادا دوباره یکی دو سال را در دانشکده دندانپزشکی گذرانده باشند.مشکل اینجاست که باید دانشجویی اخراج شده و یا ترک تحصیل نموده باشد که این امکان فراهم شود و معمولا قبل از شما لیست بلندبالایی از متقاضیان قبل از شما در نوبت انتظار وجود دارند.
2-از دوره عمومی خود صرفنظر کرده و با ورود به دوره تخصصی دندانپزشکی صرفا در همان فیلد کاری خود فعالیت تخصصی کنند.




:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: